Samen besparen we meer
Het energiecollectief van Energy Department gaat uit van de kracht van de groep. Door het bundelen van de inkoopkracht van duizenden ondernemingen creëren wij een sterkere onderhandelingspositie dan elke onderneming individueel zou hebben bij het energieleveranciers.
Klik hier voor het energiecollectief.
Het voorschotbedrag wordt bepaald door het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar. hierdoor weet u zeker dat u later niet tegenover vervelende verassingen komt te staan. Zijn er aantoonbare argumenten waarom dit gaat afwijken kunt u dat altijd van te voren melden bij uw tussenpersoon.
Het kan voorkomen dat u niet meer weet wanneer uw contract afloopt. Meestal is uw aansluiting aangemeld in het CER (Centraal Einde Register). Per lopend contract wordt hierin onder andere de einddatum, de verlengperiode en de opzegtermijn bijgehouden. Voor zakelijke contracten is dit echter niet verplicht en zal de onduidelijkheid dus toenemen. Weten waar u aan toe bent? Neem dan contact op met onze Servicedesk
Ja, energiecontracten mogen stilzwijgend worden verlengd. Als consument bent u meer beschermd dan een zakelijke gebruiker. De leverancier heeft vaak vrij spel en komt meestal met relatief hoge tarieven. Bij bepaalde leveranciers moet u zelfs 6 maanden van te voren opzeggen. Baas blijven over uw eigen tarieven? Mail dan uw verzoek naar onze opzegservice.
Indien er een overeenstemming is bereikt waarbij een vaste looptijd is afgesproken kan uw leverancier u een boete opleggen als u voor het einde van het contract naar een andere leverancier toe gaat. De hoogte van deze boete is afhankelijk van de Algemene Voorwaarden die betrekking hebben op de overeenkomst. Sommige leveranciers hebben wel meer dan 30 verschillende versies hiervan. Onze medewerkers van Contractdesk helpen u graag hierbij.
Verkopers heb je in alle soorten en maten. Helaas zijn er genoeg voorbeelden van verkopers die niet de juiste controles doen waardoor u als klant tegen een (fikse) boete aan kan lopen. Om dit te voorkomen dient u altijd zelf goed te controleren wat u eerder hebt getekend. Dit kan u doen door zelf de gegevens op te vragen bij uw energieleverancier en/of tussenpersoon. Is dit station al gepasseerd? Neem dan contact op met de medewerkers van onze Contractdesk. Deze zullen per specifiek geval kijken wat de mogelijkheden zijn.