EED Energie-audit

Samen besparen we meer

De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt dat CO2 -besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.

Voor wie geldt de EED Energie-audit?

De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:

  • de gehele organisatie, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen 250 fte of meer heeft; of
  • een jaaromzet heeft van meer dan € 50 miljoen én een jaarlijkse balanstotaal van meer dan € 43 miljoen, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen.

Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.

Hoe nu verder?

Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.

Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 is de derde ronde gestart.

EED Energie-audit via Energy Department


Fijn samenwerken

Alle zorg uit handen

Energie-, kosten- en CO2-besparen

Geen verborgen kosten

 

De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt dat CO2 -besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.

Voor wie geldt de EED Energie-audit?

De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:

  • de gehele organisatie, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen 250 fte of meer heeft; of
  • een jaaromzet heeft van meer dan € 50 miljoen én een jaarlijkse balanstotaal van meer dan € 43 miljoen, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen.

Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.

Hoe nu verder?

Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.

Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 is de derde ronde gestart.

De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt da CO2 besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.

Voor wie geldt de EED Energie-audit?

De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:

  • de gehele organisatie, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen 250 fte of meer heeft; of
  • een jaaromzet heeft van meer dan € 50 miljoen én een jaarlijkse balanstotaal van meer dan € 43 miljoen, inclusief deelnemingen van of in partnerondernemingen en verbonden ondernemingen.

Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.

Hoe nu verder?

Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.

Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 start de derde ronde.

EED Energie-audit via Energy Department


Fijn samenwerken

Alle zorg uit handen

Energie-, kosten- en CO2-besparen

Ervaring in elke branche

Wat kunt u van ons verwachten?

  1. Kennismaking: Wij maken graag kennis met u tijdens onze vrijblijvende en kosteloze kennismaking
  2. Tekentafel: Nu we weten hoe uw organisatie eruit ziet, stellen wij een voorstel op
  3. Contact: Wij nemen contact op na akkoord op het voorstel
  4. Bezoek: Wij dienen het rapport in bij de RVO met onze eHerkenning. U hoeft de eHerkenning niet zelf aan te vragen
  5. Energieanalyse: De bevindingen uit ons bezoek worden geanalyseerd
  6. Energiebesparende maatregelen:Aan de hand van de energieanalyse stellen wij maatregelen op die energiebesparing opleveren.

Wat kunt u van ons verwachten?

1. Kennismaking

Wij maken graag kennis met u tijdens onze vrijblijvende en kosteloze kennismaking.

2. Tekentafel

Nu we weten hoe uw organisatie eruit ziet, stellen wij een voorstel op

3. Controle

Wij nemen contact op na akkoord op het voorstel.

4. Bezoek

Tijdens het bezoek brengen we de energetische situatie van uw organisatie in kaart

5. Energieanalyse

De bevindingen uit ons bezoek worden geanalyseerd

6. Energiebesparende maatregelen

Aan de hand van de energieanalyse stellen wij maatregelen op die energiebesparing opleveren.

Wat kunt u van ons verwachten?

1. Instapvragen

Na aanmelding ontvangt u een aantal instapvragen om het proces te vergemakkelijken.

2. Research

Op basis van de antwoorden en onze research nemen wij contact met u op.

3. Controle

Wij analyseren, controleren en verwerken uw gegevens.

4. Indienen

Wij dienen het rapport in bij de RVO met onze eHerkenning. U hoeft de eHerkenning niet zelf aan te vragen

5. Certificaat

Tot slot ontvangt u van ons het rapport en het certificaat.

EED Energie-audit uitbesteden


Voordelen van Energy Department

Bij uitbesteding heeft u geen eHerkenning nodig

Energy Department neemt alle zorgen uit handen

Wij gaan direct voor u aan de slag

Ontvang binnen 4 werkdagen uw certificaat

Voordelen van Energy Department

Bij uitbesteding heeft u geen eHerkenning nodig.

Energy Department neemt alle zorgen uit handen.

Wij gaan direct voor u aan de slag.

Ontvang binnen 4 werkdagen uw certificaat.