Samen besparen we meer
De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt dat CO2 -besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.
Voor wie geldt de EED Energie-audit?
De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:
Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.
Hoe nu verder?
Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.
Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 is de derde ronde gestart.
Fijn samenwerken
Alle zorg uit handen
Energie-, kosten- en CO2-besparen
Geen verborgen kosten
De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt dat CO2 -besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.
Voor wie geldt de EED Energie-audit?
De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:
Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.
Hoe nu verder?
Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.
Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 is de derde ronde gestart.
De EED Energie-audit bestaat om u en uw bedrijf inzicht te geven in het energieverbruik en de mogelijkheid tot het besparen van energie. Deze auditplicht is onderdeel van de Europese Energy Efficiency Directive. In deze audit moeten alle energiestromen binnen uw organisatie in kaart worden gebracht. Het gaat dan om de gebouwen, processen, installaties/utiliteiten en vervoer. Energy Department heeft ervaring met het uitvoeren van allerlei soorten onderzoeken, adviezen, subsidieaanvragen en audits op het gebied van energie. Wij helpen organisaties te voldoen aan de nationale en Europese wettelijke verplichtingen, zodat u zeker weet dat uw organisatie hieraan voldoet. Het uiteindelijke gemeenschappelijke doel van dit alles is om CO2 te besparen. In de praktijk blijkt da CO2 besparing hand in hand gaat met energie- en kostenbesparingen.
Voor wie geldt de EED Energie-audit?
De EED Energie-audit dient te worden uitgevoerd voor grote organisaties in termen van aantal fte’s, jaaromzet en/of balanstotaal. Uw onderneming is verplicht een EED Energie-audit te verrichten indien:
Graag voert Energy Department de EED Energie-audit voor u uit. Laat uw gegevens achter in het formulier en wij zullen snel contact met u opnemen. Twijfelt u of u een EED Energie-audit dient te verrichten, ook dan raden wij u aan uw gegevens achter te laten door het formulier in te vullen.
Hoe gaat het in zijn werk?
Wij vinden het belangrijk om prettig samen te werken met onze klanten. Nadat u het formulier heeft ingevuld nemen wij telefonisch contact op voor een kosteloze en vrijblijvende kennismaking. Zo leren we u en uw organisatie kennen. Deze kennismaking geeft ons inzicht in de scope van de EED Energie-audit voor uw organisatie. Indien nodig, vragen we u extra documentatie per email te verzenden. Vervolgens zullen wij een plan opstellen en deze in de vorm van een offerte met u delen. Onderdeel van de audit is een bezoek aan een of meerdere locaties van uw organisatie. Tijdens dit bezoek vindt de energiescan plaats, om zo de energetische situatie van uw organisatie in kaart te brengen. Nadat wij alle benodigde informatie hebben vergaard, voeren wij een energieanalyse uit. Op basis van deze energieanalyse stellen wij energie besparende maatregelen op. Deze maatregelen worden besproken inclusief terugverdientijden, energiebesparing en CO2-reductie. Als laatst maken wij de EED Energie-audit voor u in orde in het eloket van de RVO.
Hoe nu verder?
Nadat dat EED Energie-audit verricht is weet u precies welke energiebesparende maatregelen van waarde zijn voor uw organisatie. Wij helpen graag met het uitvoeren van deze maatregelen middels een inkoopbegeleidingstraject. Hierin begeleiden wij met het vinden van de juiste partijen en het beoordelen van de kwaliteit van hun offertes.
Let op: iedere 4 jaar moet uw organisatie de EED Energie-audit uitvoeren. Medio 2023 start de derde ronde.
Fijn samenwerken
Alle zorg uit handen
Energie-, kosten- en CO2-besparen
Ervaring in elke branche
Wij maken graag kennis met u tijdens onze vrijblijvende en kosteloze kennismaking.
Nu we weten hoe uw organisatie eruit ziet, stellen wij een voorstel op
Wij nemen contact op na akkoord op het voorstel.
Tijdens het bezoek brengen we de energetische situatie van uw organisatie in kaart
De bevindingen uit ons bezoek worden geanalyseerd
Aan de hand van de energieanalyse stellen wij maatregelen op die energiebesparing opleveren.
Na aanmelding ontvangt u een aantal instapvragen om het proces te vergemakkelijken.
Op basis van de antwoorden en onze research nemen wij contact met u op.
Wij analyseren, controleren en verwerken uw gegevens.
Wij dienen het rapport in bij de RVO met onze eHerkenning. U hoeft de eHerkenning niet zelf aan te vragen
Tot slot ontvangt u van ons het rapport en het certificaat.
Bij uitbesteding heeft u geen eHerkenning nodig
Energy Department neemt alle zorgen uit handen
Wij gaan direct voor u aan de slag
Ontvang binnen 4 werkdagen uw certificaat
Bij uitbesteding heeft u geen eHerkenning nodig.
Energy Department neemt alle zorgen uit handen.
Wij gaan direct voor u aan de slag.
Ontvang binnen 4 werkdagen uw certificaat.